Центар за културу, едукацију и медије „Академац“ организује седму Међународну научну конференцију под називом „Вештачка интелигенција у креирању медијских садржаја: од изазова до стварности“, која ће бити одржана у Сремским Карловцима, у суботу, 25. октобра 2025. године, са почетком у 11 часова. Суорганизатор конференције је Висока школа за услужни бизнис из Соколца – Источно Сарајево.
Овај научни скуп представља значајан форум за размену идеја, искустава и научних сазнања о примени вештачке интелигенције у савременим медијима, посебно у области стварања и уређивања медијских садржаја. У време када се медијски пејзаж убрзано мења, конференција има за циљ да осветли начине на које нове технологије мењају новинарску праксу, уређивачке концепте и медијску етику, али и да укаже на потенцијале које вештачка интелигенција нуди у унапређењу креативности и ефикасности медијске продукције.
Очекује се учешће бројних истраживача, професора, новинара и медијских стручњака из земље и региона, који ће из различитих дисциплинарних перспектива анализирати однос између технологије, ауторства и јавног поверења у доба АИ. Конференција ће такође послужити као платформа за умрежавање академске и медијске заједнице, са посебним освртом на практичну примену научних увида у медијској пракси.
Осим штампаног издања, зборник радова биће доступан и у електронском облику за бесплатно преузимање на интернет страницама Центра за културу, едукацију и медије „Академац“ и Филолошког факултета Универзитета у Београду. Примерак зборника биће доступан и у Народној библиотеци Србије и Библиотеци Матице српске, чиме се омогућава широка доступност и дугорочна видљивост резултата конференције.
У Научном одбору конференције учествују еминентни професори и истраживачи из Северне Македоније, Бугарске, Црне Горе, Хрватске, Босне и Херцеговине и Србије, што овом догађају даје изразито међународни карактер. Уредници зборника су проф. др Бранислав Санчанин и проф. др Александра Пењишевић.
Покровитељ овогодишње конференције је Покрајински секретаријат за културу, јавно информисање и односе с верским заједницама, што потврђује актуелност и значај теме у одговорној и иновативној примени вештачке интелигенције у медијском простору.


